torsdag 15 april 2010

Varför vuxen

När man är 15 då vill man bli "vuxen", man vill köra bil, handla på systemet, festa på krogen och flytta hemifrån (sen kanske man inte blir vuxen just när man fyllt 18 men ni fattar..)

Jag är 23 och har fruktansvärt många vuxenpoäng. Fästman, snart 2 barn, fast jobb och huslån är väl de största poängen.

Oftast trivs jag att vara vuxen, jag är stolt över livet jag valt och vet inte hur det skulle sett ut om jag tex inte hade träffat Anton (Det hade nog sett annorlunda ut utan tvekan)

Men när viktiga beslut ska fattas som nu när våran skorsten är sönder.. Då är det kass att vara vuxen. Ska vi nu laga skorstenen (som kommer bli mycket dyrare än vi trott) Eller ska vi byta till bergvärme som vi ändå hade tänkt göra i framtiden?

Kan inte någon ta beslutet åt oss? Känns iallafall som jag inte är redo för detta vuxenbeslut, inte just nu..

Vill inte vara vuxen!

1 kommentar:

Madde sa...

Ja de va inget lätt beslut. Men även om ni byter till bergvärme kommer ni säkert vilja elda i öppna spisen, så båda måste göras. Så räka på de och vilken lösning som blir bäst just nu, bergvärmen kan nog få ner kostaden längre fram.. Ha de. Kram Madde