måndag 19 april 2010

40 minuter

När det gäller Oliwers sovrutiner har vi verkligen misslyckats. Han sov så himla bra i sin egen säng när han var bebis, sedan blev det öroninflammation och mycket sovande i våran säng. När vi hade fått rutiner igen och han sov i spjälsängen fick han falsk krupp och sov i våran säng.. och så här har det hållt på.

Att han kommer in till oss på natten stör mig inte, herregud en säng full av ungar, hur många har det inte så? :)

Men att han har så svårt att somna i sin egen säng gör mig däremot upprörd. Jag vet inte vad jag ska göra? Är sängen för stor? trivs han inte i sitt rum? Ah mycket tankar blir det.

Det löser sig, jag vet. Men det gnager lite imagen.. hur gör man rätt liksom?
Olle i spjälsängen för längesen :)

3 kommentarer:

Madde sa...

Ne de är inte lätt med sov rutinerna.. Cornelia sover i sin säng men vi/jag får ofta sitta och sjunga/nunny länge innan hon kommer till ro och somnar, men en del kvällar hinner ja knappt lägga ner henne innan hon somnar :) Sen gr de nog mkt i perioder, liksom som har med deras utveckling att göra... De löser sig tillslut iaf. Kan dock bli lite jobbigt för er om ni ska ha den nya bebiser hos er i sängen samtidigt.. De är inte lätt att vara förälder... Kram

Madde sa...

Nynna ska de ju stå... bra de går ibland ;)

miadeluxe sa...

vi har lyckats ganska bra med theo... vi lägger honom i sin sg sedan sitter vi på vår säng knäpptysta, varje gånge han reser på sig så lägge rvi ner honom igen utan att säga ett knyst, först gångerna tog de väl 30 min å kanks en vecka innan de började lugna sig å nu funkar de bara med att lägga in honom å sitta i 2 min sedan sover han som en stock för då vet att att hamnar han i sängen då ska de sovas inget annat....hoppas ni hittar ett bra sätt <3<3<3