söndag 4 april 2010

Glad påsk

Hoppas alla har haft en underbar helg och får en underbar fortsättning av påsken!!

I fredags bar det av till Gbg för att fira Hugos födelsedag, bilresan med Olle gick över förväntan :)

Igår blev det påsklunch i Horn, massa god mat och trevligt sällskap, efter det åkte vi till Truvet och firade lite påsk med Antons föräldrar och två av hans mostrar, myspys :) Oliwer var en fotbollskärring istället för påskkärring *Oväntat*, jag fick måla röda kinder och svarta fräknar men han vägrade klänning :) Bilder kommer senare :)

Jag själv har väl varit sisådär social, mest suttit eller legat och vart tråkig hela helgen. Läkaren sade att jag hade "venacavasyndrom"
Jag googlade och det står såhär:

"Om man ligger på rygg kan man lätt bli svimfärdig eftersom den tunga livmodern trycker på det stora blodkärl, vena cava, som löper framför ryggraden. Det kallas för venacavasyndrom och innebär att blodtrycket sjunker. Om man får det bör man undvika att ligga på rygg"

Jag blir svimfärdig av minsta lilla och pulsen är högre än den ska vara helatiden förutom när jag ligger på vänster sida. Jag är så trött på det här nu, jag klarar ju inte av att göra någonting..

Inga kommentarer: