onsdag 19 november 2008

Oliwers sömn

Måste göra något åt våra rutiner på kvällen.. Oliwer vägrar somna på kvällarna och somnar bara mellan oss i våran säng (o det är inte direkt utan det kan ta mellan en halvtimme och en timme). Dessutom sover han jättedåligt på nätterna, vrider och vänder på sig och vaknar ofta. Men det beror nog på hostan. Vet inte vad jag ska hitta på.. Ge honom kvällsvällingen tidigare så han somnar istället för att bli övertrött kanske, ställa in hans säng i vårat sovrum igen.. mm jag vet inte, det jag vet är att han har blivit väldigt bortskämd det senaste och det får vi lida för nu.
Någon som har tips så tar jag gärna emot det?!

Har varken bil eller barnvagn idag, SÅ tråkigt. Anton glömde plocka ut vagnen ur bilen imorse (blev jag förvånad?) Jag som tänkte gå ut och gå en promenad men det sket sig lika fort som tanken slog mig. Kanske lika bra iofs om jag ska tänka på mina höfter men jag orkar inte bry mig om dem längre, Nu vill jag röra på mig!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag brukar se till att hålla Noah vaken efter senaste 5 på eftermiddagarna då brukar han somna rätt snabbt när han får välling som vi ger i vår säng.
Nu när barnen är 8 månader så har de lite separationsångest, de tror att föräldrarna ska försvinna och behöver mycket närhet. :) Så jag tror att han skulle sova bättre mellan er. :) Fast då kanske man sover sämre själv, så man inte kan slappna av.

Anonym sa...

Som Emelie skriver så har de ofta separationsångest typ.. Men testa med att ställa in hans säng i erat rum igen kanske.