onsdag 19 november 2008

bloggen

Vad ska man skriva om för att göra en blogg intressant? Inte bara intressant för dem som känner personen som bloggar! Och vad gör en blogg bra?

Inte för långa inlägg (har kommit på att jag har börjat skriva lite för långa inlägg)

Skriva om sin vardag men ändå skjuta in lite allmänna, annorlunda och roliga grejer (Det sistnämnda är jag dålig på)

Inte för mycket stavfel och särskrivningar (jag blir tokig på sånt)

Skriva på ett bra och roligt sätt, Så att man fångar läsarens intresse. (Jag är kass på det men Emelie är grym på det! Emelies blogg)

Ta med mycket bilder (Bilder är bra, i min blogg är det fattigt men jag SKA köpa en digitalkamera snart)

En bra design på bloggen, och en intressant överskrift (Min är sådär, hanna ska hjälpa mig att göra en bra :)

Det är riktigt svårt tycker jag att få till en bra blogg, men man kan bara bli bättre och lära sig av sina misstag :)

3 kommentarer:

Fia sa...

förstår vad du menar. Ma börjar tappa intresset för bloggen i bland. Det känns mer som en tung börda än att det är roliggt.
puss gumman...

Emelie sa...

Din blogg är super :) Kollar den flera ggr varje dag!
Tack för komplimangen *glad* :)

Cecilia Hedlund sa...

Du har en jätte bra blogg! Jag kände att jag får tänka på dom där sakerna kanske.. men men min blogg får väl bli som den blir =) Men det va bra tips!