lördag 8 november 2008

Nu jävlar

precis hemkommen från en timmes härlig promenad. Nu jävlar! Imorse när Oliwer fick välling tittade jag på TVn och insåg att istortsett alla program handlar antingen om mat eller om viktnedgång. I dr Phil var det 3 kvinnor som hade gått ned mellan 60 och 45 kg, otroligt häftigt att se. Så nu är det min tur, jag klarar mig med 15-20 kg.
MEN, jag ska inte fokusera på vikten och vågen, utan mäta kroppen istället och se i cm eftersom jag vill bli starkare också :)
Jag ska se det som en utmaning och en grej som kommer få mig att må bättre. Jag tänker inte bli någon som bantar hela mitt liv, det känns som det är nu eller aldrig.

hade velat skriva av mig mer om det här men det får bli en annan gång, nu vaknade Oliwer...

3 kommentarer:

Emelie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emelie sa...

You go girl :D. Själv har jag gett upp. Nu får sista graviditetskilona försvinna av sig själv isåfall. Nu mår jag bra :)

Hanna sa...

Go Evve!! :D Jag är ledig nästa vecka, ses? Kan slå en pling på måndag kanske. :) Kramar!