måndag 1 september 2008

Vad ska man hitta på?

Igår jobbade A hela dagen, Så jag och O gjorde inte mycket. Hälsade på familjen i Horn och gav dem lite kakor (blev rätt mycket över efter dopet) O var hos sin farmor när jag var på ett gympapass på eftermiddagen (där jag konstaterade något jag redan visste att jag har NOLL koordination!) Längtar efter nästa vecka då jag kan börja träna på gymmet också!

Idag jobbar A kväll, vet inte vad jag ska hitta på riktigt.. Tänkte våldgästa Sara med familj men de hade massa att göra idag så nu sitter jag här och funderar på vad vi kan hitta på.. tänker inte sitta hemma hela kvällen iallafall.. hmm...

Börjar bli lite halvorolig för en grej också.. Men den kommer nog snart..

Nu börjar det märkas att vi har köpt hus också..usch.. betalade räkningarna igår, Det blir att lägga upp en budget och en strategi för ekonomin nu framöver, innan vi börjar jobba båda två.. När det gäller ekonomi så går det inte att säga min favvofras "Det löser sig". Det blir att storhandla och försöka äta så billigt men hälsosamt som möjligt (GI får nog gå bort ett tag, det är så himla dyrt) Jag måste sluta köpa onödiga grejer hela tiden, bättre att spara och unna sig något senare eller unna sig en kväll tillsammans med A istället för dem pengarna. Det viktigaste är att Oliwer får allt han behöver när det gäller mat och kläder... Nu låter det på mig som vi är panka men så illa är det verkligen inte.. Men pengar är något som gör att jag får stressad mage ibland.. antar att jag inte är ensam..

2 kommentarer:

Anonym sa...

e du är halvorolig för kan de vara de jag tänker på... once i månaden? vore väl kul, så kunde vi vara hemma masssa ihop å promenixa vilket vi ska ändå... love you babe!

Emelie sa...

va kul att dopet hade gått bra :) Hur hade du tänkt att träna i veckan? :)