tisdag 3 mars 2009

lite tips

Har läst lite på familjeliv nu om nattning av barn,

5minutersmetoden (vet inte om pallar..man ska låta barnet vara i sängen 5minuter sedan ska man gå in och natta och hålla på så tills barnet somnar (rätta mig om jag har fel))

SHN= Sova Hela Natten. En kur för att få barnen att sova hela natten av Anna Wahlgren (Nej tänker inte köpa en bok för att han få honom att somna själv)

Någon hade suttit inne hos barnet bredvid sängen och hållt handen tills barnet somnat, det hade tagit 3,5 timmar.. (Hmm..)

Någon hade tagit bort sidan av spjälsängen och ställ sängen bredvid deras säng, så barnet fick känna närhet men låg ändå i sin egen säng.. (kanske är värt ett försök)


Jag har verkligen inga problem med att Oliwer somnar i famnen och att vi sedan lägger honom i sin säng, men han vaknar alltid efter några timmar och vill komma över till vår säng.. Han får jättegärna sova hos oss men jag tror han blir tryggare och sover bättre i sin egen säng om han somnar där själv.. en tanke jag har..

1 kommentar: