onsdag 11 mars 2009

För ett år sedan

09.00 för ett år sedan tänkte jag tanken att jag kommer få gå över tiden i flera veckor (Barnet var beräknad till den 11e)

10.00 Gick vattnet, Så nu var den lille på väg..

12.00 Var vi på förlossningen för undersökning, men fick beskedet att det kunde ta ett par dagar innan det kom igång så det var bara att åka hem igen.

15.00 Började värkarna så smått..

17.00 Låg jag i sängen och försökte vila, det gick inte alls..

20.00 Satte vi på en film för att jag skulle tänka på något annat, det fungerade inte heller..kommer inte ens ihåg vilken film det var..

22.00 Nu gjorde det så fruktansvärt ont så pappa fick komma och hämta Ville för jag ville till sjukhuset..

22.30 Förlossningen tyckte vi skulle vänta..

Nu går vi in i nästa dygn 12e Mars.

00.30 Värkarna kom tätt och vi fick äntligen klartecken att vi kunde åka in till förlossningen, Allt jag tänkte på var SMÄRTSTILLANDE!

00.40 Står vi på statoil för Anton skulle köpa cola.. Jag hoppades att ingen skulle se eller höra mig när värkarna kom..

Från 01.00 till 06.30 Var det lustgas, ryggbedövning, kvaddlar som gällde ja allt som gick att testa..Allt såg bra ut med barnet, Anton satt bredvid mig och var lite halvnervös tror jag, kommer inte håg..

07.00 Gick bebisens hjärtljud ner och allt gick så himla fort..Fattade inget.


07.13 Föddes en liten underbar pojke genom Urakut kejsarsnitt, jag sov och Anton var jättenervös det är klart. Men allt gick bra tillslut!.. Lillen vägde 4250 gr och var 52 cm lång.

Visst låter det underbart!! Det är det verkligen!! Lätt det bästa jag gjort..


På BB


Plutten några minuter gammal

Underverket..

6 kommentarer:

Filippa och grabbarna sa...

Snart är han 15! Petter ser redan fram emot Epa-traktorn!

Anonym sa...

Tänk va tiden går.. Åhh dom är ju underbara!Vilken mage du hade:) BAOUTA!! men super fin!

Anonym sa...

Ååå, kommer aldrig glömma den dagen!:) Ses imorgon! kramar

Anonym sa...

känns som de var igår när anton ringde å berättade att lilla oliwer hade kommit, minns att vi precis beställt pizza när han ringde...:) p.s söt han var i tidningen idag :) massa grattis kramar

Hanna sa...

Grattis till er alla tre! ;) Vi ses imorrn! Massa kramar (Carro hälsar)

Fia sa...

Grattis till Oliwer. Tänk vilken dag att gå igenom:)
Men jag ser inte fram i mot den dagen. Har verkligen problem med förlossningen:(....
Kramar Oliwer.