måndag 23 juni 2008

Vaccination

Det var mycket att tänka på efter dagens besök på BVC, Oliwer fick första vaccinationen och det gick bra, MEN han hade gått ner 100gr och sist vi vägde honom var för en vecka sen :S Han vägde nu 6650 och var 66 cm lång. Hmm, han har betett sig lite underligt den sista veckan, inte alls varit lika glad och social, helst sovit, men också ätit mer och oftare än vanligt ÅH vad det är svårt att vara mamma!
Inte nog med det så ville sköterskan att jag skulle svara på några frågor angående hur jag hade mått de senaste sju dagarna, och det visade sig att hon ville fixa tid hos en psykolog till mig när hon läst svaren på frågorna :S Usch det vill jag inte!! Prata det kan jag göra med mamma isåfall!!
Jag har inte mått toppen det senaste, men mycket tror jag har berott på de där jävla minipillrena (som jag slutade med i helgen) Har blödit ständigt sen senaste mensen och humöret har varit hemskt, så dem får inget bra betyg, ska fixa något annat men tills dess blir det dubbla kondomer eller leva i celibat!
Nog med negativt prat,
Ronia var här nyss och hjälpte mig lite (har ju blivit inredningstokig pga svärmor (skyller på henne hehe men det var hon som visade alla coola inredningsbloggar och små inredningsaffärer)) Ronia skissade iallafall upp "Här sover våran ängel" på Oliwers säng, det blev skitbra så nu ska jag åka in och köpa färg! Jag o Anton fick också upp våran fina ram som vi fyndade på loppis i helgen så nu saknas det bara lite kort och ramar som ska sitta i och runt om ramen!!

Ida ringde förut och jag fick en hårfärgningstid! så nu ska jag få lite ljusare hårfärg nästa vecka! Blir skitbra för vi ska på bröllop den 5e Juli! (Om jag hittar några kläder annars får jag sjukskriva mig från det kalaset hehe)
Anton jobbar eftermiddag idag! Det är SKITtråkigt! Visst vi får mycket bra gjort på förmiddagarna (då han är pigg) men ändå, inget kul o sitta själv på kvällen :S
AH vad jag gnäller, men det är väl vad en blogg är till för, iallafall min blogg, ska nog döpa om den till gnällbloggen!
Tack för att ni lyssnar :)
kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rolgt att jag har kunnat inspirera dej:-) Såg jättefint ut på bilden.
Att ha många att prata med är alltid bra, ibland är det bara så himla skönt att prata av sig även till någon man inte känner. Du ska se att det blir bra. Kramar

Anonym sa...

Jag finns här om de4 ä nått ja kan hjäpla till med.. är ju också hemma mamma.. vet inte om de hjälper men:-)/kramar

Anonym sa...

Hje min ängel, du är toppen! jobbigt de där med pillerna :( fast en pysolog kan vara bra å prata med... dom kan ge en annan syn än man faktiskt tänkt sig... Hoppas du mår bättre snart lovar å höra av mig angående å ses, du får väl stå ut med lite illamående :) ha de toppen love U kramkram

Emelie sa...

helt ärligt så skulle jag vilja gå till en psykolog av olika skäl. men om man har andra nära och kära att prata med så tror jag att det går lika bra :) det är jobbigt att vara mamma.. gjorde också det där testet, men vet nu i efterhand att jag kanske inte var helt ärlig. :S