onsdag 18 juni 2008

NöjD!

Idag är jag nöjd med mig själv för en gångs skull :) Igår blev det en morgonpromenad innan frukost på ca 45min, gick sedan till Värings A-lagsmatch på kvällen. Idag gick jag en morgonpromenad, lämnade Oliwer hos sin farmor och sprang sedan hem därifrån med hunden som draghjälp! Perfekt!
Känns så skönt att jag har tagit tag imig själv, jag var så himla ledsen i söndags när Becka hade ringt och frågat om vi ville komma på midsommar, det bara slog slint, Jag kände mig så stor, ful och äcklig, ville inte sitta med dem som är så fina och smala. O jag har inga kläder som sitter snyggt nu efter graviditeten, jag kände mig allmänt fet. Jag mådde riktigt dåligt. Men nu känns det bättre, det är ju faktiskt bara jag som kan göra någonting åt det och jag går ju faktiskt ner i vikt med hjälp av GImetoden, 5kg sedan vi började för ungefär en månad sen.
Det är ju inte det att jag vill bli pinnsmal, jag vill bara kunna titta mig i spegeln eller ställa mig på vågen och vara nöjd med mig själv. Och det stora målet är ju att börja spela fotboll igen!!

Såå nog med viktprat, Idag är jag barnlös fram till kl 15, Oliwer ska vara hos sin farmor sen ska hon hämta en halv gris från slakteriet som vi ska göra grillskivor och köttfärs av. Så Oliwer får en heldag hos sina farföräldrar :)
Jag ska nu duscha, kika lite på internet, slappa, och sedan städa nedervåningen, det är ju nu bestämt att Emil, johanna rickard mjoa o strand ska komma till oss på midsommar (någon mer som inte har något att göra så kom hit) :)
Vi hade så många som bjöd oss på midsommar att vi tackade nej till alla, kändes inte schyst att tacka ja till någon (vilka problem vi har) Men det känns skönt att vara hemma, det blir mycket lättare med Oliwer då!
På lördag ska jag och Anton ha myskväll så då ska Oliwer få ha barnvakt :) Ska bli så skönt och bara laga god mat och se en mysig film ihop :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååå va härligt å äntligen höra att du känner dig Gladare... de mesta går bara man vill :) du är toppen fortsätt kämpa! kramar

Emelie sa...

fna va du är bra :)