torsdag 11 november 2010

Viktproblem

Medans jag försöker gå ner i vikt så går inte lillan upp som hon ska..Jag tittade i hennes bok och hon har bara gått upp 200gr på 4 veckor. Jag kanske förstår Bvcsköterkan och läkaren att de blev oroliga i måndags!

Tittade i Oliwers bok också, när han var 3månader vägde han lika mycket som Swea gör idag. Inte konstigt att jag tycker hon har haft strl 62 länge.. Nu börjar hon växa ur 62 pga längden..speciellt byxorna.. men ändå. När O var 6mån vägde han 8180gr. Visst att han är kille men att de skulle skilja så mycket, de har ju blivit uppfödda på samma mat :)
Oliwer 6månader :)
Men iallafall, några tips på hur jag ska få henne att gå upp mer!? Jag har börjat ge henne välling morgon och kväll. Hon äter gröt på morgonen och barnmat på eftermiddagen + ersättningen då! Hon är ju väldigt rörlig och det kan hon ju inte direkt sluta med..

Det löser sig.. men somsagt jag förstår deras oro, hon har ju inte mycket att ta av om hon skulle bli sjuk. Jag kollade inte siffrorna så noga i måndags, hade fullt upp med Swea och Oliwer...

2 kommentarer:

Emelie sa...

Man kan blanda i olja i vällingen :) Det är ett tips som jag vet att en kompis till mig fick när hennes dotter inte gick upp så mycket i vikt!

miadeluxe sa...

blanda i riktigt smör i maten till varje måltid de tipset fick vi med theo å han ökade då...