torsdag 4 november 2010

Jag är nog den ende..

Jag satt och tänkte nu när jag körde hem från simningen. Ärligt talat jag är nog den ende 23åringen som inte kan sminka sig. Jag vet inte hur man gör..? Concealer, foundation är bara röriga ord! Mascara är väl det enda jag i stortsett använder, mascara är sminka sig för mig.

Nu undrar jag, hur lär sig alla eller? Hur vet ni vad ni ska använda, vad ni ska köpa? Gissar ni?

Jag vill också kunna, jag vill också se sådär fräsch ut..!

Ska väl erkänna att jag har väl inte varit sådär superintresserad från början att lära mig, sedan går åren och det blir pinsamt att man inte kan.. man får fråga lite diskret när man ska ut och festa om en kompis kanske kan hjälpa en..

Nu vill jag lära mig..!!
Japp såhär ser det alltid ut, jag får alltid be om hjälp!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Vet inte riktigt hur jag lärt mig, men är nog mycket genom Oriflame och olika "kurser" jag gått där..Sen har jag kollat tips och läst tips på nätet och så också! Sen lär man sig utav varandra också ju! Du ska inte vara rädd för att fråga vännen, vi är många som vill hjälpa dig isf! :) Många kramar

Ronia sa...

ja hur har man lärt sig? bra fråga, började ju inte så tidigt med smink men har ju ett starkt intresse för det så tar reda på saker genom att fråga ex på kicks, kurser, nätet...sen är det bara att öva öva öva o just de ja öva:) jag kan tipsa om en bra grund foundation, mascara och rouge tycker jag man kommer långt med:) men som sagt var inte rädd för att fråga!! vi kanske kan kika lite när vi shoppar nästa helg:) kram kram