tisdag 16 november 2010

Flashbacks

När jag åkte från Horn förut mötte jag narkosläkaren från Sweas förlossning, han som la epiduralen som inte ens hjälpte!!.. Hujedamej vilka flashbacks jag fick.. Joo smärtan.. när jag tänker på den så förstår jag inte hur man kan skaffa flera barn (ja ni som läst bloggen vet ju att jag blev snittad första gången, jag kände då aldrig krystvärkarna och värkarna var inte så intensiva som de var med Swea) Det är lätt att säga att man får något underbart utav det,och att hundratusentals kvinnor föder barn varje dag.. men när jag låg där i förlossningssalen trodde jag ärligt talat att jag skulle dö.. Den känslan sitter kvar fortfarande fast jag överlevde och Swea är 6månader imorgon!

Sista bilden på magen, värkarna hade precis börjat..

Snuttan fick mat efter de hade sytt mor hennes..

2 kommentarer:

Nilla K sa...

Jaså, var det grannen som skulle sätta epiduralen? Han sövde Elsa en gång också, när hon skulle ta en datatomografi eller magnetröntgen (minns inte vilket).

Cecilia Hedlund sa...

Usch!! Jag hoppas att jag får en lika lätt förlossningen med bebis nr 2 som det var med Embla <3 Jag kände aldrig att det gjorde så ont att jag inte kunde hantera det. Efter epiduralen så kände jag inte ett skit och låg och pratade med Martin och sköterskorna tills det var dags att krysta. Allt var under kontroll och jag sa nog inte en enda gång att det gjorde ont eller att jag skrek. Jo att lägga epiduralen var ingen hit för jag drog fööööör mycket lustgas och tyckte det var jätte obehagligt. Och när Embla var på väg ut när dom står med huvudet i något läge, då jävlar sved det till men sen tog det några sekunder så var hon ute :) Och jag upp på benen och duschade och gick på toaletten. Det var verkligen en helt ok förlossning :)