onsdag 10 november 2010

6månaderskontroll

Imåndags var Swea på 6månaderskontroll + två sprutor.

Hon vägde 6670gr och var 68cm lång.

Som vanligt hade hon inte gått upp som hon skulle så det blir extra kontroller framöver. Jag tycker jag försöker ge henne så mycket mat jag bara kan, ersättning var 3/4e timma, hon får gröt på morgonen, barnmat på eftermiddagen och nu får hon kvällsvälling som sista mål. Tydligen hjälper det inte. Nu vill de att jag ska ge henne mat på natten om hon vaknar.. Men mitt modershjärta säger mig att hon inte behöver mat eftersom hon somnar direkt när hon får nappen.. Man kanske ska lyssna på vad de säger.. Hon har ju ändå växt endel på längden och ligger över den kurvan rejält så jag tror ju att vikten beror på det..

Det är svårt med barn, mat och vikt..

Nu sitter hon förresten vääääldigt långa stunder själv! Och när hon ligger på magen så flyttar hon sig bakåt och runt.. dock inte framåt än vilket jag tycker är ganska skönt!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ska vi ses någon dag? Mig passar det bäst på f.m. eftersom jag som det ser ut nu kommer jobba alla e.m. fram till jul!!

Sara sa...

tycker de låter idiotiskt å ge henna mat på natten om hon inte är hungrig.blir ju ingen bra sömn då alls. om hon blivit så mycke längre så klart de kan vara därför. blir rätt trött på bvc för dom är så nojjiga när de gäller vikten. bara dom är pigga och äter bra och mår bra så ordnar de sig oftast.