lördag 4 oktober 2008

jag har många gånger..

Jag har några gånger efter jag blivit mamma blivit ledsen när jag sett mina vänner göra saker tillsammans som jag inte ens blivit tillfrågad till.. Jag kan inte följa med varenda gång, men att känna sig medräknad är viktigt för mig.. Är jag ego eller får jag känna såhär?

Hade en myskväll med mamma och Sebbe igår, kikade dobidoo, färgade hår (Så nu lyser mitt hår lite rött) och tjötade skit. Mycket mysigt.
Ska snart dit och käka lunch, mammas och pappas egna potatisgratäng, En riktig höjdare.
Ikväll kanske Becka kikar förbi, mycket trevligt.
Imorrn ska jag och O träffa Hanna, får se om jag åker och tränar också.

Har fått så himla ont i ena ögat, så jag sov riktigt dåligt inatt.. Vet inte vad som har hänt, Det flög in en groggy fluga rätt i ögat igår, vet inte om det är därför..

Gick en promenad med svärmor förut, vi pratade om jul.. Är redan stressad för julafton.. Jag älskar julen och alla förberedelser, men just julafton.. Jag vill bara att den ska bli mysig.
Hon fick mig att fundera lite över livet och jag insåg att jag trivs väldigt bra med mitt liv. Min tanke var nog inte att ha barn och hus vid 21 års ålder. Andra i min ålder lever livet, reser, festar och bara är. Men jag är lycklig. Jag är en lycklig ung mamma. Jag älskar min familj över allt annat och skulle inte byta bort den mot något..

Ett väldigt flummigt blogginlägg idag.. sånt blir det ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig till 100% på början av inlägget, är ju inte mamma än, men du vet vad jag tycker om att inte alla blir tillfrågade... måste verkligen ses snart, känns som jag har massor av saker som jag vill prata med någon om, å du är en stöttepelare som betyder massor, du har alltid kloka saker att säga. du är min ängel, glöm aldrig det <3<3<3 sköt om dig!

Anonym sa...

Ja känner igen mig så i allt du skriver. Man får tycka de är skit att man inte blir tillfrågad. Det gör jag med.
Bara för att vi fått barn så är vi inte döa liksom, även om vi inte kan komma fria jämt men vi vill vara med i gemenskapen för de.
Finns här för dig och ja vet att du finns för mig!//kramar