fredag 11 juli 2008

Släktkalas

Idag fyller Antons farmor 75 år, och vi ska bege oss till ceasarstugan, käka middag och kolla på bondens år (hmm spännande)..Jag känner på mig att jag har varit där förut antagligen med mormor o morfar, får se om känslan är rätt när vi kommer dit :)

Kvällen igår var vi hos mor min, det var mysigt, alla var på bra humör och vi pratade och skrattade massa, brorsornas tjejer var där också.. känns så skumt att de har flickvänner, de är ju SMÅ..hmm.. (19 och 17)
Oliwer charmade alla naturligtvis och åt upp en hel smakportion gröt, han tycker det är så gott!

När jag gick och lade mig igår låg jag och tänkte på att vad mycket det händer i världen i denna stund, någon har ett barn som försvunnit, någon dör, någon torteras, någon har inte mat och rent vatten, någon får sitt hem förstört av bomber, någon har inte något hem alls och här ligger jag i sängen och tycker att min vikt är ett problem och andra löjliga saker som för lite pengar eller att anton inte har plockat ur diskmaskinen eller annat.. det är helt sjukt, att man inte kan vara glad och tacksam för det vi har och det livet vi lever här VI har det ju så jävla bra och så lipar vi för några extra kilon eller för vi inte har lika mycket pengar som grannen.. helt sjukt!

MEN så här kan man ju tänka en stund och tycka att man är så löjlig men sen är man ju tillbaks i samma tankegångar igen..

"Glöm ej att leva min vän, Dagen som gick kommer aldrig igen"

Inga kommentarer: