fredag 4 juli 2008

fredakväll o mat

fredakväll och här sitter jag och bloggar :) Anton jobbar fortfarande, stackaren. Han började 5 imorse och lär inte komma hem än på ett par timmar :S

Jag lagar mat.. ah ni läser rätt, Evelyn lagar mat! Ni som känner mig sen länge vet ju att mina färdigheter i ämnet mat är väldigt få.. Men sedan vi har börjat med GImaten har jag faktiskt vågat ge mig på det där med att laga lite mat, fast Anton gör det oftare det kan jag erkänna och han är mycket bättre på det men nu hjälps vi åt lite mer :)
Idag blir det hmm vi kan kalla det pyttbitsgratäng :) Svärmor har lärt mig detta enkla recept :)

Blanda pyttbitar grädde, några ägg, riven ost, (purjolök har jag i) o peppar. Lägg i en form och swisch in i ugnen i typ kanske 30 min :) Vi äter alltid med sallad av någon form, bäst är nog Cole Slaw :) tycker jag :)

Nu ska jag skära till en sallad..

Inga kommentarer: