torsdag 14 maj 2009

känsligt inlägg.

Min ena sida skulle verkligen vilja skriva av mig, jag skulle vilja berätta precis hur jag tänker och hur jag känner. Alla negativa och blandade känslor skulle vilja komma ut. Berätta om mardrömmarna, flashbacksen, om varför jag ökar stegen när någon går bakom mig, varför jag har svårt att tro att någon skulle vara lojal mot mig och att jag har svårt att lita på människor. Men det tänker jag inte ta här. För jag vet att en del vet vad detta handlar om.. Men ingen säger något. Ingen har frågat eller frågar hur jag mår.. Precis som det inte har hänt. Det var många år sedan och ni tycker att jag borde glömma och gå vidare.. Gå vidare har jag gjort, men det kommer alltid finnas där, mardrömmarna kommer komma tillbaka. Men det värsta är fortfarande tystnaden från mina vänner..Känslan av att de inte trodde på mig.

Det är den första och sista gången jag kommer nämna detta. Punkt.

5 kommentarer:

miadeluxe sa...

oj jag vet inte vad jag ska säga eller skriva... tror jag vet vad det handlar om, har bara hört om det från andra, så jag har inte vågat fråga, men du ska iaf veta att jag alltid finns här för dig... du är guld gumman som lyckats ta dig vidare och få en så bra tillvaro som du har å en sådan fin familj..

Emelie sa...

Men Eve!! Jag har ingen aning om vad det handlar om. Och du kanske inte ens har lust att ta upp vad det är som har hänt en gång till. Men du ska veta att jag alltid lyssnar och bryr mig jättemycket om dig. Vi kan ta en fika imorgon om du vill?
Kanske skönt att prata med någon ny om det?
Kramar Emelie

Karro sa...

Är det så att du vill prata av dig är jag här. Vet inte vad det handlar om men jag har varit med om en del saker och vet att det inte är så lätt att glömma.Kramar från Karro

Fia sa...

Men gumman. Vad vad har hänt..??
Du får jätte gärna prata med mig. Jag vet inte vad det handlar om men jag lyssnar det vet du.. och jag vill hjälpa dej om jag bara kan...
puss på dej gumman vi hösr...

Sara sa...

Jag tror ja vet va de handlar om. Men är inte hundra. Jag vet inte vad ja ska skriva om det riktigt. Om det är det ja tror du menar så har ja för mig att vi pratat lite om de. Svårt å veta om du vill prata om de. Svårt å förhålla sig till det liksom, svårt å veta va man ska tro å tänka. Men jag finns här bara så du vet.