måndag 4 maj 2009

2 timmar

I morses var jag och Oliwer på Vårdcentralen i drygt 2 timmar. Måndagar är väl inte den bästa dagen att få en tid där. Efter att ha lyssnat på andning, tittat i öron, hals och stuckit Oliwer i fingret konstaterades det att han har krupphosta men ingen lung eller öroninflammation. Har nu varit och hämtat medicinen så jag hoppas bubben får en lugnare natt.

Var även hos Bvcsköterskan och där konstaterade vi att han inte följer sin kurva. Jag kände på mig att han inte hade gått upp i vikt jag trodde mer på att han hade gått ner och min intuition var rätt. Oliwer ska nu äta laktosfritt i två veckor, sedan har vi en läkartid för att se om han har någon sorts allergi mot laktos. Vilket jag inte tror han har, jag hoppas att han bara är extra känslig just nu.. Vi får se. Det är skönt att de tar det på allvar iallafall.

1 kommentar:

sara sa...

Ja måste ha glömt min mobil i din lr ronias bil... Suck.