fredag 24 september 2010

Redigt trött o barnuppfostran

Är redigt trött nu alltså.. Blev inte mycket sömn inatt eftersom jag skulle hämta bror istan.. Man vågade inte somna innan för man var rädd att försova sig, sedan vaknade Swea, fick ta med henne till stan och trodde att hon skulle stenslockna i bilen, TJI fick jag, det tog en bra stund innan hon somna när vi kom hem, sedan vaknade Oliwer 7 och var superpigg :) Hehe inte lätt att vara småbarnsförälder..

Menmen lite choklad och Idolmys ska jag och ÄlSk ha iallafall när barnen somnat!

Barnuppfostran är SÅ svårt. Idag berättade DM att hon och O varit osams för han hade varit lite dum mot ett annat barn.. Han är så fruktansvärt trotsig och det blir bara värre och värre för varje dag, jag vet inte hur jag ska hantera det!! Fick ett häfte på BVC "Att umgås med barn" heter den, det står vad man ska säga och göra i olika situationer.. Får nog lusläsa den både jag och Anton för jag vet att vi inte hanterar O.s trots på ett bra sätt just nu.. Men vad är rätt liksom?

1 kommentar:

miadeluxe sa...

theo har oxå börjat trotsa å vi fick tipset att total ignorera honom när han slänger sig på backen å skriker.. och att bara lyfta ifrån honom utan att säga nått när han gör nått dumt... men de är skit jobbigt å värsta trotsen är mellan 2-3 år...