fredag 17 september 2010

Hela 4 månader

Idag är våran lilla tös Fyra månader.. NEJ jag tänker inte skriva att tiden går så fort i detta inlägg..haha..

Nu får vi alltså enligt alla duktiga personer börja med smakportioner och hon får börja gå i gåstolen.. Detta har vi ju redan tjuvstartat med men så mycket mamma har jag blivit efter dessa 2 1/2 åren att jag vet när mina barn är är redo för vissa grejer :)


Vad kan swea nu då efter dessa fyra månader..hmm..

*Hon skrattar högt åt mamma och pappa, men BARA när hon ligger på skötbordet.
*Hon tar sig runt med gåstolen som nu är hennes bästa vän.
*Hon äter lite mat, det bästa är morotspuré, då har hon inte fått prova de söta goda pureérna än för det misstaget gjorde jag med Oliwer :)
* Hon äter oftast inte på natten
*Hon greppar och biter i det hon får tag på
*Hon tycker att hennes fötter är det bästa som finns
*Hon lyssnar på sitt namn (Ah pratar någon med henne så tittar hon dit, sedan kanske det inte just är namnet hon lyssnar efter hörseln är det inget fel på iallafall)
*Hon har blivit lite mammig och rädd för killar med mörkt hår och mörk röst..


Nästa vecka ska Oliwer på 2 1/2års kontroll och swea på 4månkontroll på BVC.. Ska bli kul att se hur mycket de väger och hur långa de är mina små älsklingar..


De förändras endel på fyra månader..

1 kommentar:

Rebecka sa...

Såå underbart fina barn har du fått!!!! :) Bäst att Johan håller sig borta från Swea! ;P haha..