torsdag 23 september 2010

BVC

Ja herregud, BVC är till för att göra en orolig tror jag allt! Barna var jätteduktiga och skötte sig hela tiden, dock hade de inte gått upp ivikt som de skulle. MEN det är inget jag direkt oroar mig för, Oliwer har massa spring i bena och slutade med välling tidigt och Swea har varit förkyld så länge nu och äter dåligt för att hon inte kan andas med näsan SÅ nej BVC fick mig inte så orolig idag faktiskt.. Ska slänga i Oliwer någon extra smörgås på dagen och köpa nässpray till Swea, det var min och Bvcsköterskans lösning :)

Däremot tyckte hon att Oliwer pratade jättebra, att han pratade rent och kunde sätta ihop långa meningar! Sedan har vi hans skelning, den är inte jättestor men det var inte min skelning heller och jag har haft jätteproblem med den.. Så jag jobbar för att vi ska få komma in till Ögon igen och att vi ska få göra en synundersökning tidigare än 4årskontrollen..

Oliwer väger nu 13kg och är 93cm lång
Swea väger nu 6130gr och är 65cm lång.

1 kommentar:

Nilla K sa...

Nej, det är nog nästan omöjligt att passa in i BVC's mall för hur barnen ska vara... Det blir lite för enögt med de där kurvorna ibland. Skönt att du tar det med lite distans!