lördag 25 september 2010

min lilla plutt

Att min lilla plutt skulle växa upp och bli en trotsig liten kille det trodde jag aldrig för två år sedan :) Men tiden har gått fort! Nu sitter jag här och pustar ut för han sover och jag äntligen får en lugn stund..(japp Swea sover med) Det är så tråkgt när man får skälla hela tiden, gör inte så, gör inte det, låt bli Swea.. Han testar mig verkligen nu! Läste i häftet nu att man inte ska tillrättavisa typ "fy vad dum du är" eller "sluta genast med de där dumheterna" utan man ska visa tillrätta och avleda typ "kan du göra det här" "hjälp mig med detta".. Detta är jag ruskigt dålig på men ska skärpa mig och tänka mig för! Han

ÅÅ vad det är svårt att vara mamma!! Men O får vara hur trotsig han vill, jag älskar honom mer än mest ändå!!

1 kommentar:

Nilla K sa...

Nej, det är svårt att få till det där med att avleda... Men när man väl lyckas så brukar det faktiskt funka riktigt bra.