måndag 13 september 2010

Föräldrarledighet

Nu måste vi bestämma oss. Hur länge vi ska vara hemma? När anton ska vara hemma?

Först var det tänkt att anton skulle vara hemma nu i jan-mars och sedan att jag gick hem igen från april- aug..

Nu känner jag att jag kanske inte vill att Swea ska börja så tidigt hos DM eller dagis och att vi ska vara hemma till december nästa år med henne, ja att hon börjar januari 2012. För att få en barnomsorgsplats mitt i Oktober/November kanske inte är så lätt? Så Anton får vara hemma okt-dec nästa höst istället.. kanske..

Snålar vi som tusan med dagarna och anton använder lite utav oliwers dagar det sista Så kommer vi kunna vara hemma så länge och vi kommer ha dagar kvar.. Men ekonomiskt kommer det bli tajt.. Men pengar är ju ändå inte allt.. tiden med barnen hemma är ju så mycket värt..

Vet inte hur vi ska göra..

1 kommentar:

Cecilia Hedlund sa...

Jag skulle absolut prioritera att va hemma med barnen, det kan man aldrig få igen! Jag ångrar att embla fick börja dagis så tidigt! Dock har jag varit hemma massor nu och jag njuter verkligen! :)) Klarar man sig bara så är det ju inga problem.. Man kanske inte kan shoppa en massa men som sagt vad är viktigast? :) Man klarar sig alltid på ett eller annat sätt, o jobba det hinner vi nog med ;) Eller vad tror du? *fniss*