onsdag 10 juni 2009

skatteåterbäring

Gick in och skulle kolla på mitt deprimerande konto och jag hade visst fått skatteåterbäringen.. Redan! 11000 som jag nu har delat upp till vårat servicekonto och sparkonto. Pengarna kommer gå till bilen men sånt är livet ibland. Skönt att de kom nu iallafall så vi kan fixa bilen direkt utan att talla på andra sparpengar.

Annars är känslorna lite upp och ner. Det är mycket nu och jag får inte ihop det riktigt. (Undrar hur många blogginlägg jag har skrivit den meningen i?) Men det ska nog lösa sig. Jag gillar bara inte att inte ha kontoll över situationen. Det är prat med chefen, arbetstider, ridning till hösten? schema och inkomstgrej till barnomsorgen, försäkringskassa och semester. Dessutom vill jag få iordning på midsommar så vi får en trevlig och rolig dag.

Kära bilen..

2 kommentarer:

miadeluxe sa...

hellu de vore ju toppen mysigt, å snällt blir ju så tråkigt å sitta själv när tobbe jobbar en sådan dag :)

Anonym sa...

Petter får hjälpa er med bilen! :D
//Filippa