tisdag 9 december 2008

Ja han är ett Öronbarn

Mamma sade till mig igår när jag berättade om vårat besök på vårdcentralen att "Jaha du har fått ett Öronbarn" Eh hon överdriver tänkte jag han hade ju inte ens öroninflammation.
Jag och Oliwer åkte till Vårdcentralen idag igen för att läkaren ville titta i örat.. och visst idag VAR det öroninflammation i ena örat och det andra örat var fullt med gojs så där såg hon inget, hon försökte suga ut varet men det gick inte (det var förövrigt riktigt läskigt, vi var tre personer som höll i honom).. När hon sedan prata med mig om penicilin och droppar i öronen sade hon jag citerar "Ja, han är ett öronbarn bara så att du vet, du får en remiss upp till Öron på kss"
Varför har alltid mamma rätt!?

Så jag har tydligen fått ett litet öronbarn, vad nu detta innebär..

Penicilin 3 ggr om dagen i 7 dagar och 3-4 droppar gojs i vänsterÖrat obestämd tid

Härligt!...not

4 kommentarer:

Anonym sa...

åå gumman de går bra för öronbarn de kan jag intyga... jag var ett öronbarn.. å för min innebar detta många öroninflamationer och rör i öronen, man har även lätt för att få vaxproppar å så hör man sämre varje höst eftersom det sammlats vatten i öronen under sommarmånaderna. nu behöver ju inte detta betyda att de blir så för O, men så var det för mig, men man överlever :) massa kramar på er

Cecilia Hedlund sa...

ÅÅåå stackars lillen! Guud vad jobbigt! Jag va ett "öronbarn" när jag va liten sa mamma.
Vi måste ses snart iaf... PUSS

Fia sa...

Nej men stackars lille goe Oliwer. Hoppas att pencelinen hjälper snabt så att han mår bättre. Tänkte att vi kanske kan komma på fredag om ni är hemma så har oliwer, du coh anton några dagar att ta igen er på...
Vi hösr pöss..

Emelie sa...

nää :( va jobbigt för honom och er såklart!
berättade för andreas att oliwer hade öroninflammation igen. han sa som din mamma "han är nog ett öronbarn" stackarn.. :( hoppas han blir bättre snart så vi kan ses!!