måndag 24 maj 2010

Förlossningen

Idag är den stora BF dagen, idag var Lillan beräknad att födas. Men nu är hon en hel vecka gammal istället och det tycker jag känns underbart!

Förlossningen gick relativt fort. vaknade 04.45 av värkar på söndagsmorgonen. Vid lunchtid stannade det av och jag tänkte att bebis aldrig kommer komma ut. På eftermiddagen tog det fart igen och det gjorde SÅÅ ont dock var det typ 5 minuter mellan värkarna. vid 20tiden var vi inne på förlossningen och det visade sig att det bara var förvärkar än så länge. BLÄ tyckte jag för jag hade så ont. Vi fick gå promenad, åka till MC och käka glass, ja fördriva tiden helt enkelt. 22.00 pallade jag inte mer så vi åkte tillbaka. Fortfarande ingen förändring. SUCK. De skulle skicka hem mig, men eftersom jag hade så ont så sa barnmorskan att jag skulle få insomningstablett och morfin och få stanna där och vila. När hon satt och sade detta fick jag en värk och vattnet gick.. Tji fick hon heltenkelt för nu var förlossningen igång. Nu var klockan 22.45 och Lillan kom ut 00.45 så hon hade ganska bråttom ut när det väl kom igång. och Ont gjorde det, det går verkligen inte att beskriva.. Tur att människan glömmer annars skulle det inte finnas många människor här på jorden.. Fick ryggmärgsbedövning men den hjälpte ingenting, det var försent för det.. snacka om att jag gav upp då när inte den hjälpte. MEN ut kom hon iallafall och hon är världens finaste..

Jag och Anton sitter här och tittar på våra barn och undrar hur vi två kunde få så vackra barn :)

1 kommentar:

Fia sa...

Du är så duktig gumman. Måste vara skönt att få vara med om en helt normal förlossning denna gången.