söndag 6 juni 2010

Amma Amma Amma

Det är så skönt amningen funkar så bra!

Den ena sidan av mig tycker det iallafall. Den andra sidan är så TRÖTT på det!! Jag har väl rätt att känna så?

Nätterna är jobbigast, de har varit toppen förut, hon har ätit typ 22, 04 och 08. Nu äter hon var tredje eller varannan timme hela natten.. Galet jobbigt efter några dagar! Dessutom är hon skrikig på kvällarna och vill bara vara i famnen.. Vet inte om jag äter något som hon inte klarar av..? Mjölk kanske?

Jag ska inte gnälla, amningen funkar helt okej och hon skriker inte mycket. Man får tänka att det finns mammor som har det värre, men ibland vill man inte tänka så! Jag är i den situationen just nu.. Jag tänker inte så. Jag är egoist just nu! Jag har det värst!

Retas med mamma redan!

1 kommentar:

Elinor sa...

Eve, du har rätt att känna precis det du känner! Ingen mer än du vet hur din upplevelse är, och du mår inte bättre,eller sänts av att tänka att andra har det bättre/sämre! Din upplevelsebär här och nu! Ta en liten stund i taget. Det ÄR jobbigt att amma, och det ÄR superjobbigt stt inte få sova ostört!! Hoppas du kan ligga ned och amma, får då går iaf kroppen vilaäven om du kanske inte somnar!
Det är också jobbigt (om än mysigt) att ha en liten bäbis som vill vara nära, mest hela tiden... Liksom det också är tufft att alltid "vara redo" att tillfredsställa någon annans behov...
Mitt tips är att du försöker komma ut, ta en kort promenad i tysthet, ALLDELES ENSAM, bara du och dina tankar en liten, liten stund då och då! Man behöver få lite egen tid.
Kramkram Elinor