lördag 16 januari 2010

Down

Jag har haft en downperiod ett par dagar. Jag kan inte säga att den har släppt än men jag försöker bli lite positivare. Varför denna period vet jag inte. Jag tror det är alla krav jag har på mig själv.

Kraven att vara
-En bra mamma
-En bra sambo
-En bra vän
-En bra jobbarkompis
Kraven att ha
-Det fräscht och fint hemma
Kraven att
-äta hälsosamt
-motionera

osv osv. Listan med Kraven man ställer på sig själv kan göras lång och det är den som tär just nu.

Hade en jobbig dag på jobbet igår också. Hade medarbetarsamtal med chefen i flera timmar.. Ett bra samtal men det tog på krafterna när man tycker och tänker så mycket som jag..

3 kommentarer:

Kusin :) sa...

Jag förstår vad du menar!! Har också massa massa krav på mig själv jämt, att man ska vara så perfekt, att man ska ha det så perfekt hemma osv... Då säger folk: "men släpp alla krav då". Ha! Det är väl ändå lättare sagt än gjort! Speciellt om man haft höga krav på sig själv hela livet. Så du är inte ensam ska du veta! Jag förstår precis, och tänker på dig :) Många kramar till dig!

Rebecka sa...

Mmm, blir jobbigt när man känner att det blir för mycket! Men du är en underbar vän ska du veta!<3 En bra mamma är du verkligen, hoppas jag fixar det lika bra som du gjort när det är dax för mig!:) Vi ses på fredag gumman, ska bli roligt!!:) Kramar

miadeluxe sa...

vännen då.. du är toppen på alla sätt och vis, å du vet ju redan om att jag har din som förebild för att själv försöka bli en bra mamma, för du har verkligen lyckats. vet att både en själv och andra kna ha stora krav men försök tona ner kraven något för jag lovar och kan nog tala för alla som känner dig.. VI ÄLSKAR DIG ÄNDÅ.... längtar som en tok tills på fredag de kommer bli toppen skoj :) <3<3<3