tisdag 10 november 2009

Varför

Människor tycker att det är mest synd om dem och de vill att andra ska tycka synd om dem. De ska alltid vara värst. Värst med allting, husrenoveringar, semestrar, bilar, pengar, deras barn är alltid perfekta, osv. De vill att folk ska vara avundsjuka på allt de har.

Varför är människan sådan?

Jag är säkert likadan själv.

Jag har ont ihalsen. TYCK SYND OM MIG. Oliwer väckte mig klockan 7.00 idag TYCK SYND OM MIG!

Eller inte, det finns många som har det tusen gånger värre än mitt jävla halsont och många föräldrar som har barn som vaknar klockan 4.00.

Varför klaga, gå och jobba och se glad ut bara. Nej jag vill inte att någon ska tycka synd om mig, det finns alltid någon som har det värre..! och inte är jag någon ängel för att jag tänker så..

Ni tänker väl också så??

1 kommentar:

Karro sa...

Man får tycka synd om sig själv ibland, men jag håller med att det nästan är hysteri i allt man ska göra. Konstigt att människan inte kan uppskatta det man har utan måste ha mer eller det andra har. Själv är jag likadan men tänker jag efter en stund så är jag lycklig med det jag har och hur mitt liv är. Blev lite rörig inlägg men men. Ha det så bra. Kram