tisdag 21 april 2009

Syskon

Nej, vi ska inte börja någon syskonverkstad här än om det var någon som trodde det efter mina funderingar igår. Det är bara det att jag har läst på lite om föräldrarpenning osv och kommit fram till att om man blir gravid igen innan det förra barnet är 1 år och 9 månader får man behålla sin SGI (sjukpenningsgrundande inkomst) Jag har väldigt bra SGI nu eftersom jag har jobbat heltid, skift och har en bra lön på Volvo. När Oliwer börjar dagis ska jag bara jobba 75 procent och kommer inte få upp SGI.n så bra igen..även fast jag jobbar ett par år innan Oliwer får ett syskon.. Skulle vi då vara sugna på ett barn till här snart och man tänker lite ekonomiskt som iallafall jag gör nu när vi köpt huset så skulle det vara läge för oss att bli gravida några dagar innan 12 December..Haha ja vi får väl se..!
Frida och lilla Måns var här förut och lekte en sväng, vi hann även med en liten promenad :)

3 kommentarer:

Sara sa...

det är bara å köra på:)

Anonym sa...

Nää nu får ni lugna ner er på barnaskapandet lite! Låt oss komma ikapp om sådär 5-10 år! :P
//Filippa

Sara sa...

Jag tycker det ä klokt att du tänker ekonomiskt. Men samtidigt måste du tänka på om du är redo för å vara hemma liksom. Du har ju redan varit å jobbat lite nu. Så du inte känner dig kvävd liksom. Men ja tycker det är underbart å kunna va hemma med sina barn rätt lång tid. Dom är bara små en gång!