lördag 8 januari 2011

Dag 3 - Mina föräldrar

Mina älskade föräldrar som ställer upp i vått och torrt heter Ulf och Susanne.
Mamma fyllde 25år nu på nyårsafton (Skämt o sido det är fult att prata om en kvinnas ålder..haha) Född i Skövde, uppväxt i Horn. Hon träffade far min och de har varit gifta lääänge.
Hon är utbildad undersköterska, maskiningenjör och sjuksköterska! Nu jobbar hon på KSS, så blir ni sjuka kan ni träffa på henne. Hon tar orgellektioner, har spelat fiol hela sitt liv och sjunger i kör! Musikalisk alltså.
Jag är väldigt stolt och imponerad av min mamma. Hon har alltid varit så stark, är stark. Vi gick inte så bra ihop när jag blev tonåring och skulle göra revolt (vem går ihop med sin mamma då?) det är nu när man själv blivit mamma som man uppskattar allt hon har gjort för mig! Och är glad att jag inte fick göra precis som jag ville då..! Jag älskar allt med min mamma, hon är grym! Såklart är hon världens bästa mamma och mormor.

Pappa då, det var honom man gick till om man fick ett nej av mamma :) haha. Pappa uppvuxen i Horn, född 1963, är ett år äldre än mamma :) Fotbollsspelare från topp till tå. Infödd i klubben UIF. Jobbat på Volvo hela sitt liv istortsett och alla skift som går att jobba skulle jag tro. Han är snäll (ibland lite för snäll kanske), översocial och har alltid ett leende på läpparna. Han är en sån där pinsam pappa som vräker ur sig grejer och busar med alla :) Inte uppskattat när man var liten, ganska kul nu..haha. Pappa är spontan, och vill att alla ska trivas och må bra. Han är världens bästa pappa och morfar!!


Dag 4- Det här åt jag idag.

Inga kommentarer: