torsdag 6 januari 2011

Dag 1- Presentera mig själv.

Var ska man börja!? Evelyn, Född på KSS strax innan tolvslaget den 24e januari. Mina föräldrars första barn. Efter mig fick de 3 galna söner. Bodde mina första år i Stöpen, mellanlandade i Lerdala för att sedan bo hela min uppväxt i den lilla hålan Horn. Har alltid älskat sport. Född in i en fotbollsfamilj, jag trotsade dock detta och spelade handboll också :) Gick i skola i Stöpen, både låg-mellan och högstadie. En härlig tid med härliga klasskompisar. Kommer aldrig glömma min låg och mellanstadieklass. Skönare gäng får man leta efter! Har alltid sjungit i kör och i många år tog jag pianolektioner. Så nu kan jag läsa noter och spela "imsevimsespindel" med barnen, Något jag tycker är en väldigt rolig grej att kunna!

Välja gymnasielinje var svårt. Jag provade dock att försöka komma in på Volvogymnasiet och jag lyckades. Tre roliga år med både bra och jobbiga stunder, 3veckor i Gent och praktiken på gjuteriet är tider man minns!

Hösten 2004 träffade jag A som visade sig vara min stora kärlek. Vi förlovade oss i Sälen den 14e februari 2006. Studenten tog jag den sommaren. Började jobba på monteringen på PV och jag flyttade hemifrån till en lägenhet på östermalm (självklart tillsammans med A) Min gamla handbollskada klarade inte av monteringen så jag blev flyttad till Ofabriken och blev operatör där. våren 2007 sökte jag jobb som verktygsställare på volvo (mitt nuvarande jobb). Jag och A klarade inte av stan så vi fick möjlighet att hyra ett hus av A.s morbror. Sommaren 2007 fick jag och A det oväntade men underbara beskedet att vi väntade barn, Ville våran hund flyttade hem till oss den sommaren (händelserik sommar). Fick jobbet och började där hösten 2007. Första veckan på jobbet fick jag berätta att jag var gravid, lite pinsamt tycker jag än.

12e mars 2008 föddes våran lilla parvel Oliwer. 4250gr o 52cm lång. Innan krystvärkarna började lossnade moderkakan så han är född genom urakut kejsarsnitt. Men ut kom han iallafall glad och frisk! En underbar tid som föräldrar hade börjat! Första året med Olle gick fort. Våren 2008 köpte vi vårat timrade fina hus här i skogen, huset heter passande nog "skogshyddan".Hösten 2009 fick vi det mindre oväntade beskedet att vi än en gång väntade barn. Lilleman skulle bli storebror. Ja resten vet ni, 17e maj 2010 föddes Swea, 4050gr o 53cm lång. Jag är mitt uppe i familjelivet, småbarnstiden. Trivs som fisken i vattnet :) Om ett år fyller jag 25, och har än så länge inte fått någon kris.. men den kommer nog..haha!

Ja detta var en snabb resumé av mitt liv. Insåg precis att det kanske inte var hela mitt liv jag behövde skriva om när jag skulle presentera mig själv. Som pricken över i.et kan jag väl säga att jag anser mig själv vara ganska envis, snäll, omtänksam. Att jag har humörsvängningar, dålig humor.. Och att jag är en tävlingsmänniska och en dålig förlorare!

tack för mig!

2 kommentarer:

Nilla K sa...

Vad jag förstått är det typiskt vår del av världen att beskriva oss själva genom vad vi gjort eller vad vi jobbar med. Läste en gång ett matreportage om en australiensare (tror jag) som inte ens visste vad hans vänner jobbade med. :) Men kul att få lära känna dig lite bättre!

Evvvelyn sa...

Haha ja visst är det konstigt! insåg när jag skrivit färdigt att det bara blev skola och jobb :) haha.