torsdag 21 oktober 2010

...nej

hehe har suttit och filat på ett inlägg om att barn måste få vara barn.. Men det blev inget bra, jag skulle nog fått skäll av alla förskolelärare och föräldrar som jag känner :)

Det är hysteri i Väring nu, kommunen vill flytta 5åringarna till skolan för att få bort barnomsorgskön här.. Det gillar inte föräldrarna. Inte jag heller. Låt de få vara barn och leka. På skolan lär de tillbringa tid ändå. Jag håller alla alla alla tummar jag har på att Olles dagmamma får vara kvar tills han börjar skolan (just nu känns det inte så för det ryktas om att dagmammorna ska bort) Usch om en månad får jag ställa Swea i barnomsorgskön..


Alla har pratat om snön och nu har den visst kommit hit också..

1 kommentar:

Nilla K sa...

Det där beror ju precis på hur man löser det. Elsa har ju gått på dagis "på skolan", men de har ju haft separat gård och så. Så det har ju inte varit skolaktiviteter direkt... :)Nej, men det har funkat jättebra. Ett tag fick de maten körd till dagis, men det sista fick de äta lunch i matsalen. Funkade också jättebra. Och det var ju den enda riktiga kontakten de hade med skolan. Så det behöver inte vara så illa. Beroende på hur man löser det, vill säga. Sen kan det ju bli stora barngrupper iofs. Men tråkigt om dagmammorna försvinner! Tycker att man borde ha mer att säga till om som förälder.