tisdag 19 oktober 2010

Idag igen..

Idag fick jag en sådan där dåligtsamveteknäpp igen. Det hände när vi satt på bebismusiken och lyssnade på avslappningsmusik och det satt typ 5 mammor och ammade sina barn. Swea gosade i mitt knä med snuttefilten vid ansiktet, jag fick DÖDÅLIGT samvete för att jag inte kämpade med amningen..Det sticker verkligen till i både hjärta och mage när jag ser alla ammande mammor. Hade jag kämpat hade kanske mjölkproduktionen kommit igång, jag känner mig så egoistisk i dessa stunder. Nu är det ju försent, man ska inte älta men jag vet att det där dåliga samvetet, det kommer att komma igen..

2 kommentarer:

Nilla K sa...

Tror aldrig man slutar jämföra sig och undra om man gjort rätt som mamma. Men jag är helt övertygad om att du gör allt du kan för att dina barn ska ha det bra, och det är det som räknas. Och för att Swea och Oliwer ska må bra så måste du må bra. Hade du gjort det om du hade fortsatt kämpa hur länge som helst? Ibland är det bästa man kan göra för sina barn att ta hand om sig själv också. Det är inte att vara självisk.

Cecilia Hedlund sa...

Jag har fortfarande dåligt samvete för att inte jag ammade embla längre än jag gjorde, att jag gav upp. Precis samma känsla som du. Och nu vid nästa barn tänker jag: Nu ska jag faan inte ge upp utan nu ska jag amma amma amma.. MEN man vet ju själv hur fruktansvärt jobbigt det var när man va i det och kämpade med amningen. Så jag är säker på att du gjorde rätt val gumman, orkar man inte så orkar man inte! Då går det ut över barnen ändå...

Men som sagt jag förstår din känsla eftersom jag fortfarande har dåligt samvete för att jag inte kämpade mer med amningen med embla.