torsdag 26 augusti 2010

Skitdag. läs inte om ni inte vill höra på I-landsgnäll

Idag har verkligen inte varit min dag. Inte alls. Det började med riktigt pissväder så min promenad blev inställd. BVC gick ju ganska bra. Sedan for vi till Karro o Saga detta var en ljuspunkt denna dag!!! När vi åkte hem fick jag riktigt ångest för att jag inte ammade Swea längre, att jag inte kämpade mer. (Visste att denna ångest skulle komma en dag) Så resten av dagen har varit.. ja inte bra alls.. Oliwer trotsar, jag har inte ätit ordentligt vilket påverkar endel, swea är grinig, antagligen pga sprutorna, mina vänner ska ses kl 17 imorrn vilket jag inte lär ha en chans att hinna till, och det skulle jag verkligen vilja hinna till..

Vet ni vad, Jag skulle vilja gå ner 20kg på en dag, jag skulle vilja ha en sambo med normala arbetstider, jag skulle velat amma både oliwer och swea längre, jag skulle vilja slippa städa toaletterna jämt, jag skulle vilja slippa se all skit här hemma, slippa planera dopet själv, jag skulle vilja ha en kattunge.. och framför allt skulle jag för en gångs skull vilja tycka om mig själv..

JA, det är en skitdag idag! Självkänsla Botten. Tur att jag har fina och underbara barn.

6 kommentarer:

Sara sa...

man måste ha dåliga dagar för att uppskatta dom bra.. visst låter de döden. det är döden när man har skitdagar. jag har också haft en sån dag idag. kanske också får ta å skriva ett skitdags-blogginlägg:-) så du inte känner dig ensam. Men du klarar detta! du är bäst!/kramar

Tessan sa...

du Evelyn jag hjälper dej gärna med dopet!Det är bara att säga till!! Jag finns här och kan även ta barnen åt dej om de är nått du vill göra själv SÄG till bara!Kram

Elinor sa...

I-landsgnäll eller inte - ibland måste man bara få ur sig det man känner!!
Hoppas det känns bättre nu!

Elinor sa...

Nu har jag läst dina vänners inlägg, och jag tänkte på en sak; tacka ja till hjälp!! JA jag vill hs hjälp!! Man måste inte klara allt själv! (jag vet...)

Anna sa...

Hörru, du har ju en blivande förskollärare som nära vän så varför inte fråga henne någon gång om barnvakt... ?! Hon är ju även hemma på dagarna ibland vettu!! :)

Rebecka sa...

Du har även en annan vän, som inte är någon blivande förskollärare, men som älskar dina barn och vill gärna umgås med dem hur mycket som helst! Hjälper gärna till med annat också!! Bara ett sms bort vännen! Styrkekramar