måndag 27 juli 2009

Döden

Jag måste ha hypokondri. I natt kände jag att det ömma i mitt ena bröst. BRÖSTCANCER var första tanken. Så nu har jag legat hela morgonen och klämt och känt för att hitta en knöl. Då är ju frågan vad är en knöl? Tror inte jag hittade någon iallafall men bröstet ömmar men det är antagligen bara PMS. Blir så himla nervös när det gäller smärta i bröst.. B-cancer finns i släkten, mormor överlevde men skulle jag göra det?

Då kommer vi in på min rädsla för döden, en rädsla fler kanske har? När tanken kommer att någon gång (förhoppningsvis om många många år) ska man dö så mår jag illa och känner mig konstig. Inget jag borde göra egentligen för det är ju som det är, alla ska dö någongång.
Jag hoppas och tror man blir en ängel som skyddar de sina som är kvar här på jorden.. Men denna fina tanke gör inte att jag är mindre rädd för att dö..

Nej nu är det sluttänkt på detta, nu ska jag ut och leva livet!

3 kommentarer:

miadeluxe sa...

vet hur du känner dig.. men tänk inte så man blir så paranoid då... lev nu å här å var den glada å underbara eve som sååå många älskar!!!

Hanna sa...

Hej gumman. Känner precis som du. Alltid jobbigt på natten när tankarna smyger på och man blir rädd.. Tycker det är vansinnigt obehagligt! Brukar bara komma fram till att man får försöka göra det mesta av sitt liv och inte slösa bort det på att vara lessen, arg och rädd. Lev livet. :) (sen kommer pms-veckan och allt det där glöms bort, men ändå.. ;) )

Många kramar!

Ronia sa...

förstår dig vännen=) men man måste tänka positivt även om det är svårt ibland, koncentrera oss på de bra sakerna i våra liv för det har vi många=) jag har fått känna på en cancerknöl på patologen och den är stenhård, går ej att missa!! du vet att det bara är att lyfta telefonen o ringa, jag finns=) kramar i massor