söndag 13 mars 2011

Födelsedagsbilder

Någon som vet hur man förminskar storleken på bilderna på ett smidigt sätt? Det tar ju superlång tid att lägga in de stora bilderna från systemkameran!

Koncentrerad kille Väckte Stoffe så han också fick spela lite! (Jag bad honom väcka bror för att jag och Anton tröttnade efter några timmars spel) Glad födelsedagskille äter tårta Swea fick gröt med blåbärspuré, det syns kanske?
Oliwer verkade nöjd med sin dag trots att det inte just igår blev något stort kalas, nu har han ju nästa lördag att se fram emot också då det blir Öppet hus för alla som vill fira honom!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag brukar isf öppna bilden i paint och spara om den, då brukar bilden bli mycket mindre! :) Vet inte varför den blir det, men det funkar!
Ser ut som att Oliwer hade en riktigt bra födelsedag trots allt! :)

Nilla K sa...

Jag brukar öppna i Microsoft Picture Manager (tror det heter så, sitter vid fel dator) som ingick i windows-paketet tror jag. Där kan man välja mellan olika storlekar.