onsdag 25 maj 2011

Skogen

Nu när jag intensivläser massa om skogen, vilda djur och så inför jägarexamens teoriprov så känner jag att jag förstår mig på naturen på ett helt annat sätt. Det finns så många olika djurarter och växtarter som bor i skogen, som bildar skogen.. och så kommer vi människor och bara skräpar ner och förstör.

Tänk er själv om grannen kom gående förbi och slängde in en påse full med skräp i eran trädgård, eller grannbarnet cyklade förbi och slängde in glasspapper. Då skulle vi inte vara så glada. Men slänga sånt själv i naturen där alla djur bor, det går bra.


Jag vet att jag antagligen kommer få en kommentar av en person, "men du då som ska bli jägare..skjuta djuren..bla bla bla" Ja, det är så, jag ska försöka klara teoriprovet och sedan börja öva på skyttet för att så småningon kanske bli jägare. Om jag någonsin kommer skjuta ett djur känns tveksamt, men jag tycker allt inom djur och natur är intressant så jag är taggad :)

Inga kommentarer: