tisdag 17 januari 2012

Jerringpriset

Åååå måste bara skriva av mig detta. Ja det var ju en ryttare som fick Jerringpriset igår på Idrottsgalan. Kul att hästsporten uppmärksammades tycker jag (fast jag egentligen är en bolltjej). JAG vet att det är supersynd om Marcus Hellner som även detta år kom tvåa, det är förjävligt, han har gjort stora prestationer! MEN MEN MEN, det som stör mig är alla som gnäller.. åh, ridning är ingen sport, hästar ska man äta, R-G var inte värd det, marcus var mer värd priset..bla bla bla.

Visst gnället hade jag kunnat gå med på OM en jury hade bestämt vem som skulle få priset. Nu är det SVENSKA FOLKET som röstar! Vad gnäller man för!? Svenska folket har röstat! Hallå!!? Rolf-Göran fick 44% av rösterna..? Öhh.. Ja.. nu har jag fått ur mig detta, det har gnagt i mig heeeela dagen!

Konstigt att det ALLTID är så att svenska folket har fel.. Vad det än är för röstning? Man undrar ju vilka som röstar egentligen!?! Jag röstade inte så jag kan inte vara sur eller besviken på vem som fick priset, jag gjorde inget för att förändra resultatet.. Alla nominerade var värda priset enligt mig, de har gjort STORA prestationer allihopa, de borde fått dela på priset ;)

Inga kommentarer: